18 ژست برتر برای عکس های گروهی و خانوادگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 14 تير 1391
بازدید : 556
نویسنده : امیرحسین

  معمولا سه نوع عکس گروهی وجود دارد: عکس های رسمی با جمعیت زیاد، عکس های غیررسمی دوستان، و عکس های خانوادگی. در اینجا شما را با ایده های ساده ای برای گرفتن عکس های خوب آشنا می کنیم: 

1.وقتی تعداد افراد زیاد باشد کنترل ژست همه آنها ممکن نخواهد بود، بنابراین تمرکز ما باید بر شکل کلی عکس باشد. پس همه گروه را به صورت یک جسم واحد در نظر بگیرید. در وهله بعد مطمئن شوید که همه افراد در عکس دیده می شوند. 


2. وقتی تعداد افراد زیاد باشد، تنها راه برای گنجاندن همه افراد در کادر دوربین این است که عکس را به صورت تمام قد بگیریم. از آنجایی که این عکس ها رسمی هستند هدف اصلی ما گنجاندن همه افراد در عکس است. 


3. در صورت امکان سعی کنید از بالا عکس بگیرید، مثلا روی یک بالکن یا سقف اتومبیل بایستید. چنین عکس هایی اغلب رضایت بخش هستند و ارزش تلاش شما را دارند چون به جای یک عکس گروهی معمولی، عکسی جدیدتر و جذاب تر خواهید داشت.


4. بعضی اوقات بهتر است اعضای گروه دور از هم بایستند و سرهای خود را به هم نزدیک نکنند. شاید چنین عکسی چندان دوستانه به نظر نرسد، ولی برای گرفتن عکس از یک گروه کوچک (مثلا گروه موسیقی یا گروه همکاران) مناسب است. اگر این گروه رهبر مشخصی داشته باشد، بهتر است جلوتر از همه بایستد.


5. این  روش روشی استاندارد برای تهیه یک عکس دوستانه است. هرچند این عکس ها ساده، معمولی و رایج هستند ولی یکی از بهترین و مناسب ترین عکس ها به شمار می روند.


6. از گروه دوستان بخواهید روی چمن دراز بکشند و یک حلقه تشکیل بدهند. سپس در بالای سر آنها بایستید و عکس بیندازید. 


7. این عکس کمی با عکس قبلی متفاوت است. رهبر گروه در جلو قرار می گیرد و بقیه افراد پشت سر هم می ایستند. تنظیمات دیافراگم دوربین را چند بار عوض کنید و بعد تصمیم بگیرید آیا بهتر است تنها اولین نفر در فوکوس قرار بگیرد یا همه اعضا.


8. روشی بسیار جالب برای یک عکس دوستانه. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید از افراد بخواهید کمی بدوند و بعد به هوا بپرند. 


9. یکی از جالب ترین روش ها نشستن به صورت ردیفی است. مراقب باشید همه افراد در عکس قرار بگیرند، از فاصله کم با  دیافراگم باز عکس بگیرید و بر نفر اول فوکوس کنید. درست است که چهره نفرات آخر محو خواهد بود ولی مطمئنا آنها هم می دانند که این عکس یک عکس منحصر به فرد و جالب خواهد بود. 


10. اجازه بدهید به سراغ عکس های خانوادگی برویم. معمول ترین شیوه این است که اعضای خانواده روی مبل بنشینند و عکس بگیرند. اگچه راه های خلاقانه تری هم برای گرفته عکس های خانوادگی وجود دارد ولی چنین عکسی هم ساده است و هم استاندارد. بهتر است به جز اعضای خانواده هیچ چیز دیگری (مثلا مبل یا سایر وسائل خانه)  در عکس وجود نداشته باشد.


11. روش دیگر این است که برای گرفتن عکس به بیرون از خانه مثلا به پارک یا ساحل بروید. فقط یادتان باشد وقتی افراد نشسته اند نباید ایستاده از آنها عکس بگیرید. بنشینید و دوربین را هم سطح با چشم های آنها قرار دهید. 


12. روش جالب دیگر اینکه اعضای خانواده  روی زمین دراز بکشد و سرشان را روی دست قرار دهند. در چنین حالتی باید از زاویه پایین عکس بگیرید.


13. عکسی راحت و صمیمی روی مبل مورد علاقه شما.


14. عکسی خلاقانه که عکاس آن به جای جلوی مبل، پشت مبل قرار می گیرد. 


15. عکسی مشابه عکس بالا با بعضی تغییرات جزئی.


16. روشی بسیار جالب برای گرفتن عکس خانوادگی. از بچه ها بخواهید خود را به گردن پدر و مادر بیاویزند. 


17. راهی آسان برای تهیه یک عکس تمام قد. همانطور که می بینید این عکس برای هر خانواده با هر تعداد نفر مناسب است.


18. در این عکس اعضای خانواده در حال راه رفتن هستند. پشت سر هم عکس بگیرید و سپس عکسی را انتخاب کنید که حرکت پاها و حالت بدن افراد را به بهترین شکل نشان می دهد. 

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , جالب , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com