ويتامين E؛ ویتامین زیبارویان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 10 بهمن 1390
بازدید : 1365
نویسنده : امیرحسین

 

 
 
 
ويتامين E از آن دسته ويتامين‌هايي است كه علاوه بر تاثيري كه روي سلامت عمومي بدن دارد مي‌تواند زيبايي و ظاهر فرد را نيز بسيار بهبود دهد. اين ويتامين در بسياري از محصولات مربوط به زيبايي از لاك‌هاي ناخن گرفته تا شامپوها و كرم‌هاي پوستي وجود دارداما چرا اين ويتامين مي‌تواند اين همه در زيبايي تاثير داشته ‌باشد؟


در كتاب با ويتامين‌ها بهبود يابيد( Healing with Vitamins)از ويتامين E به‌عنوان يك ماده اوليه مهم در محصولات مربوط به زيبايي نام برده مي‌شود. به گزارش برترین ها ويتامين E از آن دسته ويتامين‌هايي است كه علاوه بر تاثيري كه روي سلامت عمومي بدن دارد مي‌تواند زيبايي و ظاهر فرد را نيز بسيار بهبود دهد. اين ويتامين در بسياري از محصولات مربوط به زيبايي از لاك‌هاي ناخن گرفته تا شامپوها و كرم‌هاي پوستي وجود دارداما چرا اين ويتامين مي‌تواند اين همه در زيبايي تاثير داشته ‌باشد؟ در واقع ويتامين E يك آنتي‌اكسيدان است و تحقيقات مختلف نشان داده‌اند، اين ويتامين مي‌تواند عنوان يك عامل ضد‌سرطان باشد و همچنين سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند و همه اين‌ها اثر خود را روي پوست و مو نشان مي‌دهند.



  از پيري پوست جلوگيري مي‌كند

بر طبق تحقيقات انجام شده بيش از 90 درصد آسيب‌هاي پوستي ناشي از قرار گرفتن بدون حفاظ در مقابل آفتاب است اما شما مي‌توانيد با استفاده از ويتامين E تا حد زيادي نگذاريد پوست‌تان به خاطر آسيب‌هاي آفتاب پير شود. كافي است كه قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌طور موضعي از ويتامين E استفاده كنيد. در واقع كرم‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها مثل ويتامين E گاهي حتي از ضدآفتاب‌ها نيز موثرتر هستند چون اين نوع كرم‌ها در آب حل نمي‌شوند و در نتيجه مثل بعضي از ضدآفتاب‌ها به راحتي از روي پوست شسته نمي‌شوند و دوام بيشتري دارند.البته دكتر كارن برك، متخصص پوست توصيه مي‌كند، علاوه بر استفاده موضعي از اين ويتامين، از كپسول‌هاي ويتامين E نيز استفاده كنيد چون تاثير بسزايي روي التهابات پوستي دارد.



  اگر از خشكي كلافه شده‌ايد

استفاده موضعي از ويتامين E، خشكي پوست را كاهش مي‌دهد و به پوست كمك مي‌كند ميزان بيشتري رطوبت را در خود حفظ كند. شما مي‌توانيد به‌طور مستقيم روغن ويتامين E را روي پوست صورت بماليد يا اين روغن را روي ناخن‌ها ماساژ دهيد تا هم كوتيكول ناخن‌ها نرم شوند، هم پوسته پوسته شدن‌هاي اطراف ناخن‌هاي‌تان بهبود يابند.

اگر هم اين روزها زبري كف پا حسابي آزارتان مي‌دهد مي‌توانيد با روغن ويتامين ‌E اين منطقه را مرطوب نگه داريد، كافي است بعد از حمام مقداري از اين روغن را كف پاي خود ماساژ دهيد بعد يك جوراب نخي بپوشيد و تمام طول شب را به ويتامين ‌E اجازه دهيد تا اثرات معجزه آساي خود را نشان دهد. همچنين مي‌توانيد مقدار خيلي كمي از ويتامين E را روي لب‌هاي خشك و ترك خورده خود بماليد تا خيلي زودتر از آن‌كه فكرش را بكنيد لب‌هاي‌تان نرم و لطيف شوند.



  آيا ويتامين ‌E اثري در ريزش مو دارد؟

بعضي از تحقيقات نشان مي‌دهند، افزايش ويتامين E در بدن مي‌تواند تا حدي از ريزش موها جلوگيري كند، همچنين در كاهش شوره سر نيز موثر است، اما به گزارش برترین ها در مقاله‌اي كه توسط «دكتر راشتون» در دانشگاه «پورت‌ماوث» چاپ شده، اين هشدار آمده است مصرف بيش از اندازه ويتامين E هم مي‌تواند اثرات معكوس داشته باشد و باعث ريزش بيشتر موها شود به همين دليل به‌طور جدي توصيه مي‌شود روزانه بيشتر از يك قرص ويتامين E مصرف نكنيد.




 
   موهاي شما را تقويت مي‌كند

اگر به‌طور مرتب ويتامين‌E مصرف كنيد اثر تقويتي آن را به مرور در موها و ناخن‌هاي‌تان خواهيد ديد، البته بايد توجه كنيد كه اين اثرات در طولاني مدت خود را نشان مي‌دهند و اينگونه نيست كه انتظار داشته باشيد بلافاصله بعد از مصرف اين ويتامين تاثيرش را ببينيد. در واقع اين ويتامين به مرور دريافت اكسيژن را افزايش مي‌دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر مي‌شود و در نتيجه سلامت و رشد مو را بهبود مي‌بخشد. علاوه بر اين، ويتامين E به‌عنوان يك آنتي‌اكسيدان نقش مهمي در سيستم ايمني بدن ايفا مي‌كند و از آنجايي كه سلامت موها با سلامت سيستم ايمني مرتبط است، مي‌توان گفت ويتامين E با تقويت ايمني بدن، رشد موها را نيز افزايش مي‌دهد.



   عمقي موهاي‌تان را حالت دهيد

ويتامين E مي‌تواند به‌عنوان يك كانديشنر و نرم‌كننده بسيار قوي، به شما كمك كند كه به‌راحتي به موهاي‌تان حالت دهيد. اين كانديشنر ويتامين E را مي‌توانيد خودتان در منزل تهيه كنيد؛ كافي است مقدار مساوي روغن زيتون، جوجوبا و نارگيل را با هم مخلوط كنيد بعد حدود نصف ميزاني كه روغن زيتون اضافه كرده‌بوديد، روغن ويتامين ‌E به آن بيفزاييد. اين مخلوط را به موهاي تميز و خشك بزنيد و بعد موها را شانه كنيد و اگر مي‌خواهيد اثر اين مخلوط را بيشتر كنيد 2 قاشق غذاخوري از اين مخلوط را گرم كنيد و به موها بماليد و حدود 20 دقيقه يا حتي تمام شب موها را با يك حوله بپوشانيد تا كاملا روغن‌ها در ساقه موها نفوذ كند و صبح موها را بشوييد.



   موخوره‌ها را از بين ببريد

شامپوهايي كه حاوي ويتامين E هستند مي‌توانند تاثير زيادي در بهبود موخوره داشته‌باشند. علاوه بر اين، مي‌توانند به موهايي كه به‌دليل استفاده از سشوار، فركننده‌ها و رنگ‌ موها آسيب‌ديده‌اند نيز كمك كنند. شما خودتان هم مي‌توانيد در خانه يك شامپوي غني از ويتامين E بسازيد. كافي است حدود 240 گرم شامپوي معمولي را با 20 گرم روغن ويتامين‌E مخلوط كرده و از آن به‌عنوان يك شامپوي روزانه استفاده كنيد، البته اگر كمي هم روغن زيتون به اين شامپو بيفزاييد اثر بيشتري خواهد داشت.



   التهابات پوستي را درمان كنيد

گاهي هر نوع التهاب روي پوست علاوه بر تاثيراتي كه روي زيبايي دارد مي‌تواند حسابي هم آزاردهنده شود. استفاده از روغن ويتامين E به‌دليل خاصيت نرم‌كنندگي و مرطوب‌كنندگي به بهبود التهابات پوستي كمك مي‌كند، در واقع اثرات مرطوب‌كنندگي آن كمك مي‌كند منافذ پوستي باز بمانند و به همين دليل مشكلات احتمالي پيش نيايند.همچنين از پوسته پوسته شدن پوست‌هاي خشك كه ممكن است باعث مسدود شدن منافذ پوستي شود جلوگيري مي‌كند.



    جاي زخم را از بين ببريد

دكتر شاري ليبرمن، متخصص پوست مصرف موضعي ويتامين E را توصيه مي‌كند چون عقيده دارد، اين ويتامين به پوست كمك مي‌كند كه جراحت‌ها و جاي زخم‌ها زودتر بهبود يابد. به گزارش برترین ها او مي‌گويد: «براي از بين بردن جاي زخم‌ها ويتامين‌ث به گفته‌ بسياري از متخصصان توصيه شده‌است.» شما مي‌توانيد روغن ويتامين E را به‌طور مستقيم روي زخم بماليد به اين معني كه در روزهايي كه زخم در حال بهبود است آن را با روغن ويتامين E مرطوب نگه داريد.



    زير چشم را  ماساژ دهيد

براساس تحقيقاتي كه در مركز پزشكي دانشگاه «مريلند» انجام شده‌ است؛ شما مي‌توانيد با استفاده از ويتامين E به‌عنوان يك درمان طبيعي، تاحد زيادي چروك‌ها و خط‌هاي به‌وجود آمده روي پوست را ترميم كنيد، در واقع وقتي روغن اين ويتامين به‌طور موضعي استفاده مي‌شود تاثيرات فراواني روي چروك‌هاي پوست دارد و عمق آن‌ها را كاهش مي‌دهد، علاوه براين پوست را نرم هم مي‌كند. اگر مي‌خواهيد اثر آن را بيشتر بكنيد به‌طور روزانه مقداري از روغن ويتامينE را روي پوست‌تان ماساژ دهيد تا با افزايش گردش خون اين منطقه علاوه بر نرم شدن پوست، اثرات پيري هم كاهش يابد.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی پوست , ,
:: برچسب‌ها: ويتامين E , ویتامین زیبارویان , ویتامین , زیبا رویان , راز زیبایی پوست ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com