عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390
بازدید : 1436
نویسنده : امیرحسین
کودکانی که قبل از تولد آواز می خوانند!

تاثیرات عجیب موسیقی بر هوش کودک

 
همه تحقیقات علمی و تجربه نشان می‌دهد موسیقی و همین‌طور صحبت کردن آرام باعث آرامش کودک می‌شود. واکنش نشان دادن به موسیقی و حرف زدن آرام از بدو تولد وجود دارد، به همین دلیل نمی‌توان آن را اکتسابی دانست.


 

همه تحقیقات علمی و تجربه نشان می‌دهد موسیقی و همین‌طور صحبت کردن آرام باعث آرامش کودک می‌شود. واکنش نشان دادن به موسیقی و حرف زدن آرام از بدو تولد وجود دارد، به همین دلیل نمی‌توان آن را اکتسابی دانست. تحقیقات نشان می‌دهد نوزادان با صدای موسیقی آرامش می‌گیرند و آن را دوست دارند. کودکان قبل از این‌که بتوانند صحبت کنند، آواز می‌خوانند. در این باره مطالعات زیادی انجام شده است و بسیاری از محققان معتقدند موسیقی ملایم حتی می‌تواند روی رحمی که در شکم مادرش هست هم تاثیر بگذارد. گوش نوزاد در هفته بیستم تکامل به طور کامل رشد می‌کند و مغز او قبل از ۲۴ هفتگی به صداهایی که از خارج از رحم می‌شنود، پاسخ‌های الکتریکی می‌دهد. بعد از تولد کودک و به خصوص پیش از یک سالگی زمانی است که نوزاد به صدا‌ها بسیار حساس است و از آنها تاثیر می‌گیرد. طبق بسیاری از مطالعات صدای مادر بیشتر از دیگر اصوات به کودک آرامش می‌دهد و مادر می‌تواند با لالایی یا آواز خواندن کودکش را آرام کند و تاثیرات روانی مثبتی روی او بگذارد. همچنین گوش کردن به موسیقی باعث بالا رفتن استعداد کودکان در یادگیری زبان می‌شود. فرایند یادگیری زبان در کودکانی که به طور مرتب موسیقی ملایم گوش می‌کنند گاهی تا ۶ سال جلو می‌افتد. تحقیقات دیگری هم هست که نشان می‌دهد موسیقی باعث بالا بردن هوش هیجانی در کودکان می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی , آهنگ , تربیت کودکان , چگونه کودکمان را تربیت کنیم , افزایش هوش کودک , عجیب , جالب , خاندنی , شگفت انگیز ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com