هنر هماهنگ کردن دكوراسيون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1390
بازدید : 1418
نویسنده : امیرحسین

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

 
دكوراسيون و چيدمانی مناسب است که در آن ميان عناصر و اشياء مختلف كه كنار هم قرار گرفته‌اند هماهنگي احساس شود. اين تعادل و هماهنگي زماني به‌وجود مي‌آيد كه عناصر با ويژگي‌ها و كاربردهاي مختلف به‌نحوي كنار هم قرار بگيرند كه مكمل يكديگر باشند.
 
 

برترین مجله اینترنتی ایران

 


 

دكوراسيون و چيدمانی مناسب است که در آن ميان عناصر و اشياء مختلف كه كنار هم قرار گرفته‌اند هماهنگي احساس شود. اين تعادل و هماهنگي زماني به‌وجود مي‌آيد كه عناصر با ويژگي‌ها و كاربردهاي مختلف به‌نحوي كنار هم قرار بگيرند كه مكمل يكديگر باشند. براي اينكه بتوانيد چنين هماهنگي در فضا ايجاد كنيد بايد سه اصل زيربنايي را در هرنوع چيدمان مورد توجه قرار دهيد. درنظر گرفتن مقياس، تعادل در كنتراست و تعيين ريتم مناسب، شما را در طراحي بهتر ياري مي‌كند.

 

مقياس

 


 

مقیاس‌ به سايز و اندازه مبلمان و عناصر موجود در فضا اشاره مي‌كند. براي دستيابي به تعادل و هماهنگي در دكوراسيون بايد اندازه وسايل هم‌خواني كافي با متراژ محيط داشته باشد. درنظر نگرفتن اين موضوع گاهي اوقات سبب مي‌شود دكوراسيون فضا بيش از حد شلوغ و به‌هم ريخته به‌نظر برسد يا بسيار عجيب و غريب جلوه كند.

 

معمولا در اتاق‌هاي بزرگ بايد عناصر و اشيايي بزرگ‌تر مانند كاناپه‌هاي پشت بلند يا بوفه‌ها و قفسه‌هاي بلند و كشيده قرار گيرند؛ اما در فضاهاي كوچك بهتر است از اشياء و عناصر كوچك‌تر استفاده شود تا با ايجاد خطاي ديد فضا بزرگ‌تر و بازتر نشان داده شود. البته يادتان باشد قراردادن اشياء بيش از حد كوچك و غير متناسب با تعداد بيشتر در فضاهاي كوچك، باعث شلوغي و به هم ريختگي فضا مي‌شود.

 

يكي ديگر از نكاتي كه در مورد مقياس بايد در نظر گرفت، منطبق بودن مقياس عناصر موجود در خانه با خصوصيات و فيزيك افراد ساکن در آن است. براي مثال اگر شما فردی قدبلند و درشت‌اندام هستيد، نبايد از عناصر ريز و كوچك استفاده كنيد؛ زيرا در اين‌صورت اين‌گونه به‌نظر مي‌رسد كه در خانه عروسكي زندگي مي‌كنيد. همچنين اگر فردي ريزاندام هستيد نيز نبايد از عناصر بزرگ و كشيده در خانه خود زياد استفاده كنيد. البته اگر در خانه شما افرادي با اندام‌هاي مختلف زندگي مي‌كنند بايد فضا را طوري چيدمان كنيد كه تلفيقي از عناصر بزرگ و كوچك باشد.

 

کنتراست

 


 

در نظر گرفتن کنتراست هنگام ايجاد يك دكوراسيون متعادل و هماهنگ براي خانه كاري نسبتا دشوار است. اين كار شبيه به مهار كردن آتش است، كه اگر كنترل آن از دست خارج شود كل دكوراسيون را نابود مي‌كند.

 

كنتراست يعني قرار دادن يك دستمال سفره قرمز روي يك روميزي سفيد. يعني نصب يك ساعت ديواري سبز روي ديواري سياه رنگ. كنتراست مي‌تواند بر جذابيت و هيجان دكوراسيون بيافزايد. با این حال، استفاده از کنتراست بیش از حد می‌تواند یک اتاق را به فضايي آشفته و پر هرج‌ومرج تبديل كند كه در آن نمي‌توانيد به‌راحتي فكر كنيد و از حضور در آن رنج می‌برید.

 

شما بايد به دنبال راهي باشيد تا ایجاد کنتراست در فضا، دکوراسیون را بیش از اندازه تحت‌الشعاع قرار ندهد و تنها به‌عنوان چاشني براي زيبا‌سازي بيشتر فضا عمل كند. براي اين كار مي‌توانيد از عناصر کوچک با رنگ‌های متضاد در فضا استفاده کنید.

 

شما می‌توانید با قرار دادن كنتراستي جسورانه مانند استفاده از يك جفت كوسن با رنگي تند و خيره‌كننده در فضا نقطه کانونی ایجاد کنید.

 

 ریتم

 

 

 

ریتم، هنر ایجاد موضوع يا همان تم در سراسر فضاست. تم لزوما نباید آشکار باشد، مانند چاپ حیوانات یا جغرافیای تاریخی، بلكه می‌توانید آن را در قالب يك رنگ يا مجموعه كنتراست‌ها حتی عناصر یک وزن و یک شکل در فضا به‌وجود آورید. زماني‌كه در يك اتاق ايجاد ريتم مي‌كنيد در حقيقت كل فضا را در هم مي‌آميزيد و در آن وحدت پديد مي‌آوريد. با این کار هدفي واحد را براي عناصر موجود در آن فضا تعريف کرده و چشم‌اندازي هنري و يكپارچه را براي فضا خلق مي‌كنيد.

 

مواردي كه گفته شد  تنها تعدادي از مهم‌ترين نكات و  ملاحظاتي هستند كه توسط طراحان حرفه‌اي براي ايجاد دكوراسيوني زيبا و راحت مد‌نظر قرار داده مي‌شوند. در حالی‌که هنر ایجاد یک فضای كاملا متعادل و ايده‌آل بسیار پیچیده‌تر از این مفاهیم است؛ اما اين نكات مهم مي‌تواند تا حد زيادي شما را به رسيدن به فضايي مطلوب و ايده‌آل راهنمايي و هدايت كند.




:: موضوعات مرتبط: دکراسیون منزل , ,
:: برچسب‌ها: هنر , هماهنگ , کردن , دکوراسیون , منزل ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس iranianblog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com